Grono adwokatów Stowarzyszenia Na Rzecz Integracji TRIANON.PL przygotowało publikacje w zakresie:
1) Przemoc w rodzinie, gdzie szukać pomocy – ulotka informacyjna definiująca przemoc, opisująca jej fazy i formy oraz wskazująca gdzie szukać pomocy.
PAMIĘTAJ! Osoba doznająca przemocy w rodzinie nie jest odpowiedzialna za to, że partner/partnerka stosuje przemoc. Odpowiedzialność za swoje zachowanie ponosi jedynie osoba, która się go dopuszcza.
PRZEMOC - „jednorazowe albo powtarzające się umyślne działanie lub zaniechanie naruszające prawa lub dobra osobiste członków rodziny, w szczególności narażające te osoby na niebezpieczeństwo utraty życia, zdrowia, naruszające ich godność, nietykalność cielesną, wolność, w tym seksualną, powodujące szkody na ich zdrowiu fizycznym lub psychicznym, a także wywołujące cierpienia i krzywdy moralne u osób dotkniętych przemocą” - definicja z Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie przemoc w rodzinie.
2) Rękojmia a gwarancja – informator dla kupujących wyjaśniający co zrobić gdy zakupiony produkt jest wadliwy albo wada ujawniła się podczas jego użytkowania, w czasie przysługującej klientowi ochrony. Rękojmia i gwarancja określają na jakich warunkach, w jakim zakresie konsument i w jakim czasie klient może dochodzić swoich praw związanych z żądaniem naprawy, wymiany, obniżenia ceny produktu lub zwrotu pieniędzy.
3) Jak wyjść z długów? Upadłość konsumencka – ulotka informacyjna mająca na celu przedstawienie osobom zainteresowanym postępowaniem upadłościowym konsumenckim ogólne zagadnienia dotyczące tegoż postępowania, zawierająca:
-
Przesłanki postępowania o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.
-
Niezbędne dokumenty – jak je zdobyć?
-
Wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.
-
Historia zadłużenia.
-
Ogłoszenie upadłości konsumenckiej.
-
Skierowanie sprawy do syndyka.
-
Jakie zobowiązania nie podlegają umorzeniu?
-
Informacje praktyczne.
Poniżej załączono pełne publikacje w powyższych zakresach: